بازدید دانشجویان دانشگاه سمنان از روستای هدف گردشگری بیابانک

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: به مناسبت هفته گردشگری دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان از روستای هدف گردشگری بیابانک بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا، حمیدرضا حسنی گفت: به مناسبت هفته گردشگری روز دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان، تور بازدید از روستای هدف گردشگری بیابانک برای دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان برگزار شد.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این تور نیم روزه، دانشجویان از بافت تاریخی ثبت ملی این روستا و تأسیسات گردشگری واقع در آن شامل اقامتگاه‌های بوم گردی بازدید کردند.

او بیان کرد: این بازدید با حضور مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه، رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی استان سمنان و اساتید و مسئولان دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان برگزار شد.

حسنی با اشاره به اینکه  بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک با قدمت صفویه و قاجاریه به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ ۱۶/۰۶/۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است، گفت: روستای هدف گردشگری بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071000825
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha